segregowanie pakietów

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Sob, 23 Paź 2004, 12:30:39 CEST

On Sat, 23 October 2004 10:02:39 +0000, Tomasz P. wrote:

> Otóż katalog ftp://ftp.pld-linux.org/dists/2.0/PLD/athlon/PLD/RPMS
> zajmuje koło 4.4 GB.
> Jedyne co mam, jak narazie, to obrazki iso z IV.2004.
> Pld używam na desktopie i na mojej maszynce niestety dosyć często się wywala.
> Pomyślałem więc sobie, że nie będę czekał już dłużej na nowe obrazki iso, ale
> zainstaluje sobie system ze ściągniętych z wyżej podanego adresu - z rpm'ów.
> Moje łącze jest za wolne, by pozwolić sobie na instalację bezpośrednio z netu,
> dlatego też zacząłem pobierać ten katalog.

Moment, moment! Nie chcesz instalować z sieci, bo uważasz, że masz za
wolne łącze, ale za to zabierasz się do pobierania _wszystkiego_!?!

> Dziś jest już któryś dzień pobierania, a ja mam na dysku pobranych niecałe
> 1.5 GB i jestem na literce 'g'. Krótko mówiąc - pomimo tego, że już jak
> dla mnie, pobrałem dosyć sporo - systemu zainstalowac nie mogę  :-(

$ man poldek

> Stąd moje pytanko: czy nie można by stworzyć katalogu z linkami do pakietów
> w katalogu z rpm'ami, w którym to by były dowiązania do paczek pozwalających
> na postawienie desktopa z X'ami, coś do obiętości koło 700 MB ?
> Wyobrażam sobie, że automat, który przerzuca pliki z ready - automatycznie
> aktualizowałby odpowiednie dowiązania.

> Co sądzicie na ten temat?

Ja sądzę, że i tak każdy potrzebuje innego zestawu paczek,
więc to byłaby tylko taka sztuka dla sztuki. IMHO nie warto.

PS # poldek --up --upgrade-dist --dumpn=paczki.txt
   # poldek --upgrade-dist --pset=paczki.txt --fetch

I masz pobrane tylko to czego potrzebujesz. Oczywiście tego drugiego nie
musisz robić. Równie dobrze możesz pójść z plikiem paczki.txt do jakiejś
kawiarenki (czy gdzieś tam) i tam ściągnąć czymkolwiek (wgetem czy co Ci
tam pasuje najbardziej - ja kiedyś ssałem Windows Commanderem ;-)), i na
miejscu np. wypalić płytę za pięć złotych czy ile to tam teraz kosztuje.

--
Dariusz Laskowski              Ćwicz sztuki walki, wyrobisz sobie koordynację
darlas at post.pl              wzrokowo-ruchową. Po kilku latach treningu