przerzucanie okien miedzy monitorami/kartami - KDE / GNOME

Jakub Piotr Capa loc w toya.net.pl
Pon, 25 Pa 2004, 02:13:27 CEST

Piotr Szymanski wrote:
> Hi,
> Łukasz Maśko (Monday 25 of October 2004 00:18):

> Nonsens, zmiana protokolu, potem implementacja w iksach, potem zmiana
> protokolu NETWM i czekamy az ktorys wm to implementnie (afair ejst pare wmow
> dazacych do pelnej zgodnosci z NETWM np. kwin).
> Wishlist ZAWSZE mozna zglosic.

Ale wy marudy jesteście. Xy (i ich protokół) od 20 lat nie mają nic
przeciw takim zagraniom (a nawet inny, jeszcze lepszym) tyle, że przez
te 20 lat żaden program prócz emacsa z tego nie skorzystał (winne są
toolkity, które otwierają max jedno połączenie i zdychają, gdy zostanie
ono zamknięte).

Polecam lekturę:
1. Dokumentacji Gtk+2 (od wersji Gtk+2 2.4 jest to zaimplementowane) -
klas GdkScreen, GdkDisplay i GtkDisplayManager.
2. Artykułu Keitha Packarda (tego od Xservera z fd.o) i Jima Gettysa
(też Xowy hacker) [1]

Mam kawałek kodu kompilowanego do użycia z LD_PRELOAD, który potrafi
śmignąć aplikację z jednego ekranu na drugi, ale jest to mocno naiwne
(po prostu nie działa w przypadku niektórych aplikacji) i nadal zdycha
jeśli którykolwiek z otwartych displayów zostanie zamknięty. Mogę
udostępnić, jeśli ktoś ciekawy.

[1] http://keithp.com/~keithp/talks/xarch_ols2004/

--
z wyrazami szacunku,