hurtowa zmiana w plikach

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 25 Paź 2004, 10:06:10 CEST

Dnia pon 25. października 2004 01:15, Karol Kreński napisał:
[...]
> Powyższe działa tylko w danym katalogu (zamiast również w podkatalogach)
> i wyłoży się jeżeli masz spacje w nazwach plików. Lepsze jest:
> 	find katalog -print0 | xargs -0 perl -pi -e 's%tekst1%tekst2%g'
>
> `foo --help' często aktualniejsze niż `man foo'

O podkatalogach kolega nic nie mówił. Może tego nie chciał? Co do nazw ze
spacją - no dobra, cudzysłowy wpisałem tylko w jednym miejscu wkoło $nazwa
zamiast wszędzie, moje niedopatrzenie ;-) Ale napisanie tego zajęło mi
tylko 2-3 minuty, a poza tym zadziałało koledze jak trzeba :-) Nie proszono
o rowiązanie stałe tylko o możliwość szybkiego zrobienia prostej czynności
:-)

Dla odmiany twoje niepotrzebie obrabia *nazwy* podkatalogów, podobnie jak
moje zresztą (żeby nie było, że przyganiał kocioł garnkowi ;-) ). Moje za
to nie wywróci się w przypadku, gdy tych plików jest bardzo dużo (kwestia
limitu ilości parametrów do polecenia, na czym polegnie perl).

Ale nie ma sensu się spierać. Jedno i drugie jest dobre, jeśli tylko robi
to, do czego zostało stworzone.

Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498