hurtowa zmiana w plikach

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 25 Paź 2004, 17:19:28 CEST

Dnia poniedziałek, 25 października 2004 16:57, Karol Kreński napisał:
[...]
> Spokojnie - mój post miał być raczej dodatkową pomocą niż krytyką Twojej
> propozycji. Przepraszam, jeżeli wyszło zbyt ofensywnie. Jeżeli nie ma
> być podkatalogów to find -maxdepth 1.
Nie wziąłem tego do siebie :-) Doskonale wiem, że mój skrypcik ma wady - jak
nadmieniłem, pisałem go "na kolanie". A z twojej wersji też się czegoś
nowego nauczyłem. A co do find-a, to ja bym dodał raczej -type f (albo !
-type d), bo tak to będzie obrabiał i NAZWY katalogów, na czym się może
wyłożyć.

[...]
> find raczej nie ma szans prześcignąć xargs w takim stopniu, żeby perl
> się wyłożył na limicie argumentów. To polecenie jest uznawane za
> bezpieczne właśnie dla długich list argumentów.
Poczytałem w manualu - oczywiście masz rację, xargs jest wystarczająco
mądry, żeby podzielić parametry na partie. Zawszcze można się czegoś nowego
nauczyć :-) Ja po prostu w przypadku dużej ilości plików wolę zrobić pętlę
i przetwarzać pliki pojedynczo. Tak jest bezpieczniej - co nie znaczy, że
lepiej, bo w sumie wolniej działa :-) Ważne, że działa :-D
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\