[OT] Re: Mencoder napisy do divx

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pią, 29 Paź 2004, 00:36:41 CEST

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 10/29/2004 12:00 AM:
> Ok. Wlasnie o to mi chodzilo. Pamietam jednak ze jush przerabialem
> kiedys ten temat i nie udalo mi sie wlaczyc napisow. Cwiczyles w
> praktyce taki hardsub? menvcd daje rade?

Cwiczylem ostatnio jakies 4 dni temu:). Nie wiem, jak menvcd-domyslam sie,
ze to tylko jakis skrypt do mencodera. Napisy dodawalem tak, jak juz ktos
powiedzial-do linii polecen mencodera dodajesz "-sub <plik_z_napisami>".
Oczywiscie wtedy "-ovc" nie moze byc ustawione na copy. To czego ja
potrzebowalem, zeby nie mie zadnych problemow z napisami to
dodanie/utworzenie do pliku ~/.mplayer/mencoder takich linijek:

font=~/.mplayer/subfont.ttf
subfont-encoding=cp1250
subfont-text-scale=3.9
subfont-osd-scale=3.9
subfont-blur=1.0
subfont-autoscale=2

Podawane w linii polecen opcje dotyczace kodowania i rozmiarow napisow nie
chcialy dzialac-dopiero z tych plikow poszly. Byc moze dlatego, ze uzywam
wersji z CVS.

> Chodzilo mi aby rozkodowac

rozkodowac do czego? Do *.raw? To ci dysku nie starczy:).

> dany plik wideo, i zakodowac go jeszcze raz z
> opcja -sub powiedzmy Xvidem. Przeciez powiedzmy ten VCD tez jest tylko
> formatem cyf. stumienia danych zapisanego na CD ktory wykorzystuje
> dopiero mpegi.

To sie w "locie" robi. Nie wiem po co rozkodowywac. Po prostu podczas
kompresji do MPEG2 (czy czego tam uzywa VCD-nie znam sie na vcd) dodajesz,
niejako przy okazji, napisy.

--
|3 0 $ |< !   < i N e |<
http://boskastrona.xt.pl