initrd i kontroler RAID ITE8212

Marteen marteen w go2.pl
Nie, 31 Paź 2004, 12:35:17 CET

ten kontroler mapuje dyski jako dyski scsi wiec podaj sda, albo odpowiednio
sdb...

m.
----- Original Message -----
From: "Rafał Markiewicz" <rufik w osemka.p.lodz.pl>
To: <pld-users-pl w pld-linux.org>
Sent: Saturday, September 18, 2004 2:43 PM
Subject: initrd i kontroler RAID ITE8212

Witam,
Mam taki "maly" probem:
komputer starusienski P133 na plycie atrenda ATC-1000+ chipset 430VX.
Chodził on jako serwer, ale padl dysk, wiec kupilem WD 40GB 8MB cache
i kontroler PCI oparty na chipsecie ITE8212. I ten jeb*** kontroler to
przeklenstwo! Sterownik trzeba sciagnac ze strony ite, binarki sa tylko
pod kilka starszych distro, wiec zrodelka i trza kompilowac...dobrze,
ze mam drugi system PLD, wiec mam gdzie kompilowac.
No ale sek w tym, ze to stara plyta glowna i nie widzi dysku 40GB. Co
lepsze, podczas rozpoznawania przez BIOS, komp zawiesza sie. Ustawienia
typu USER z podaniem parametrow = zawiesznie przy POST. Jedyna rada
to ustawinie NONE, a linux i tak widzi dysk 40GB, wiec zainstalowalem
PLD 2.0 z jajkiem 2.6.7-3.
Ale, ale: NONE = brak mozliwosci startu z tego dysku. Upgrade BIOSu i
jest mozliwosc startu ze SCSI - git, podlaczony dysk do kontrolera i
zaczyna sie ladowanie jajka i initrd. Niestety, zaraz podem jest kernel
panic, to w lilo bylo root=/dev/hda1 a juz tak nie jest, bo dysk pod
kontrolerem. Kombinowalem z podaniem "root=/dev/hde1" (ide2), ale
niestety, "cannot open device" czy cos takiego...klapa.
Tak wiec, z tego co rozumiem, musze miec skompilowany sterownik tego
kontrolera pod identyczne jajko i wrzucici go do initrd, z ktorego
zaladuje on sie do pamieci podczas fazy "kernel booting", tak?
Kontroler posiada takze funkcje RAID (ktorej nie wykorzystuje), wiec
jest zwiazany z czyms takim jak ataraid, prawda? Jakich modulow
potrzebuje (jajko 2.6.7-3 dystr.) jeszcze oprocz sterownika?
Gdzie moge poczytac po polsku o initrd? Jak sie tym poslugiwac? Jak
"wrzucac" tam okreslone przeze mnie moduly/sterowniki?
Jakies rady?

Pozdrawiam,
Rufik gg: 341299