hda,hdb i lilo.conf

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 31 Paź 2004, 14:10:07 CET

Dnia niedziela, 31 października 2004 11:35, maz napisał:

Żeby nie było, że się czepiam - jeśli któraś z uwag wyda ci się oczywista -
sorry, po prostu na wszelki wypadek dmucham na zimne :-)

> Prosze, tu jest lilo.conf oraz mount(+ fdisk -l) :
> http://mazaq.w.interia.pl/mount
> http://mazaq.w.interia.pl/lilo.conf

Kawałek z lilo.conf:

#LINUX2
image = /mnt/mnt2/vmlinuz
 label = pld-hdb
 read-only
 map-drive = 0x80
        to = 0x81
 map-drive = 0x81
               to = 0x80

Przydałoby się chyba podać, że root = /dev/hdb1 Inaczej skąd ma wiedzieć,
gdzie to siedzi? Poza tym troszkę (ale tylko leciutko) dziwi mnie, że
kernel siedzi na tym drugim dysku w /, a nie w /boot. Ale to oczywiście nic
złego, kwestia przyzwyczajenia :-)

Z dokumentacji lilo:

MAP-DRIVE=<bios_device_code>  Instructs chain.b to installs a resident
    driver that re-maps the floppy or hard disk drives. This way, one can
    boot any operating system from a hard disk different from the first
    one, as long as that operating system uses _only_ the BIOS to access
    that hard disk.* This is known to work for PC/MS-DOS.
                                               ^^^^^^^^^
Może tutaj tkwi problem. Ale tego absolutnie nie jestem pewien. Po prostu po
przeczytaniu tego zapaliła mi się ostrzegawcza kontrolka. Poza tym opis
tego parametru znajduje się w sekcji README.gz opisującej ładowanie innych
systemów operacyjnych (nie z image=... ale other=...). Próbowałeś może
zrobić "naiwnie" po prostu

image=/mnt/mnt2/vmlinuz
  label=pld-hdb
  root=/dev/hdb1
  read-only

?? Jeśli nie, to spróbuj. Czasami najprostsze rozwiązania okazują się
najlepsze (brzytwa Okhama?). Oczywiście w tym przypadku plik lilo.conf
w /etc na dysku hdb1 musi wyglądać inaczej (inne ścieżki do kerneli, itp.,
itd.).

Szybkie rozwiązanie - zawsze możesz sobie to wszystko odpuścić i po prostu
nagrać kernel, jego initrd i System.map z drugiego dysku do katalogu /boot
na pierwszym dysku i tylko podawać, że root=/dev/hdb1, a
image=/dev/hda4/vmlinuz. I tak to na pewno zadziała.

--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\