Instalacja PLD na dysku SATA

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Nie, 31 Paź 2004, 21:37:54 CET

Użytkownik Robert Raszczyński napisał:
[...]

> VFS:Cannot mount root device "805" or unkown-block(8,5)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(8,5)
>
> Kilka linijek powyzej jest info ze laduje modul scsi_mod.ko oraz
> sd_mod.ko. Dodam ze w lilo.conf jest wpis root=/dev/sda5.
> Nie widze aby system ladowal modul sata_via wiec dopisalem to do
> modprobe.conf ale to nie pomoglo.

u mnie na tym samym chipsecie mam załadowane:
sd_mod                 16256  4
sata_via                2820  3
libata                 24964  1 sata_via
scsi_mod               55360  3 usb_storage,sd_mod,libata

Sprawdz czy geninitrd wrzuca to do image'a. Jakby co to zawsze możeszesz
wymusić w /etc/sysconfig/geninitrd. Sprawdz też czy masz w initrd moduły
odpowiednie dla używanego przez cibie systemu plików.

Miro Ziemski