Reiser4 w AC [OT]

jazz-maniak@o2.pl jazz-maniak w o2.pl
Czw, 2 Wrz 2004, 14:38:46 CEST

pluto w ds14.agh.edu.pl wrote:
>to poczytaj o technicznych detalach jfs jeszcze.
JFS... Baaardzo rozbieżne opinie o tym słyszałem. Jedni twierdzą, że jest najlepszy, inni, że najgorszy. Wypośrodkowanych opinii nie słyszałem :)

Czytając Filesystem-HOWTO (wiem, trochę nieaktualne, ale pomyślałem, że może się przydać) dowiedziałem się, że jest to system plików przeznaczony do serwerów typu high-end firmy IBM i nie tylko. Tak się składa, że testowałem JFS i byłem zadowolony z wydajności, ale po twardym restarcie trzeba było bootować system z PLD Live CD i uruchamiać fsck.jfs, bo sam się naprawić nie umiał :/

Co do XFS... W tymże samym HOWTO czytam, że to system plików pomyślany z myślą o udostępnianiu danych strumieniowych - pliki 300-400 MB. Sprawdziłem trochę pobieżniej niż JFS, słabo z wydajnością na małych plikach (a tych dużo w domu), narzędzia w porządku, po restarcie wstał elegancko, tylko bootloadera nie można zainstalować na partycji z XFS.

Ext3 słynie z pełnego kronikowania, ponoć rewelacyjnie stabilne. W sumie trochę z niego korzystam i mogę potwierdzić :) Na wydajność ludzie narzekają, ale znalazłem gdzieś test (typowe czynności na systemie plików), gdzie ext3 plasowało się w czołówce. Wytłumaczenie ponoć jest takie, że ext3 jest wydajne gdy ma dużo RAMu pod ręką (tester miał 1 GB), reiserfs natomiast woli zżerać CPU :D

Nie ma nic w Filesystems-HOWTO o resierze, V4 jest ponoć rewelka, o V3 różnie mówią. Chyba wypróbuje :) Może pomożecie mi w dokonaniu wyboru swoją opinią? Napisałem już chyba wszystko, co ja wiem i ciąglę obstawiałbym reiserfs. Przypominam, partycja / i /home dla typowych zastosowań domowych (żadnego serwera typu high-end...) 256 MB RAM, Duron 850 Mhz

Z góry dzięki

Jazzman