Reiser4 w AC [OT]

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 2 Wrz 2004, 21:39:15 CEST

On Thu, Sep 02, 2004 at 02:38:46PM +0200, jazz-maniak w o2.pl wrote:
> Nie ma nic w Filesystems-HOWTO o resierze, V4 jest ponoć rewelka, o V3
> różnie mówią. Chyba wypróbuje :) Może pomożecie mi w dokonaniu wyboru
> swoją opinią? Napisałem już chyba wszystko, co ja wiem i ciąglę
> obstawiałbym reiserfs. Przypominam, partycja / i /home dla typowych
> zastosowań domowych (żadnego serwera typu high-end...) 256 MB RAM,

Ja reiserfs nie polecam, chyba że na rzeczy typu /var/cache/squid gdzie
jakby co można filesystem skasować i zakładać od nowa. Reiserfs ma to do
siebie, że jak już się sypnie to nie za bardzo jest jak go naprawić,
albo naprawianie trwa bardzo długo (dla dzisiejszych dysków podobno
liczy się w godzinach, ja po kilkudziesięciu minutach miałem dosyć
i pozbywałem się badziewia), a czasem się sypie (może nie sam z siebie,
ale po jakimś oopsie kernela, albo utracie zasilania). Kilka razy już
się w tego reisera wpakowałem -- różne reiser na różnych kernelach --
i zawsze tego żałowałem. Dla mnie stabilność jest ważniejsza niż
wydajność, a jak już serwer padnie to chcę go podnieść jak najszybciej
-- w parę minut, a nie godzin.

Pozdrowienia,
	Jacek