Re: O systemach plików - wątek zbiorczy ;-)

jazz-maniak@o2.pl jazz-maniak w o2.pl
Pią, 3 Wrz 2004, 23:21:06 CEST

marteen w go2.pl wrote:
>A ktory system plikow podczas startu potrafia sie sam naprawiac??
Teoretycznie każdy system plików sprawdza podczas startu kronikę w poszukiwaniu oznak nieprawidłowego zamknięcia (odmontowania). Jakby co, to robi fs check i powinien się naprawić. Najwięcej korzystałem z ext3, więc nigdy jeszcze nie straciłem żadnych danych i wolałbym żeby tak zostało :) Podczas moich krótkich doświadczeń stwierdziłem, że JFS ma jakieś problemy ze sprawdzaniem się przy starcie. Rzecz w tym, że system nie dochodził do momentu sprawdzenia fs'a. Wcześniej wyrzucał kernel panic i wrzucało się PLD Live CD, a potem "fsck.jfs -f". Dlatego ten fs nie przypadł mi do gustu :)

Jazzman