Re: O systemach plików - wątek zbiorczy ;- )

jazz-maniak@o2.pl jazz-maniak w o2.pl
Sob, 4 Wrz 2004, 12:34:06 CEST

qwiat w o2.pl wrote:
>Moja opinia:
>ext2/ext3-jestem bardzo zadowolony z nich. Nawet ext2 jest dosyć
>odporny mimo że nie ma kronikowania. Osobiście używam ext3 dla
>"/home". Zapewnia duże bezpieczeństwo, a ewentualny spadek
>wydajości nie jest odczuwalny dla tego rodzaju danych.
[ciach]
>ReiserFS - Tego systemu użyłem w zamian za XFS na wspomnianym
>wcześniej dysku. Zwisy były tak samo częste, ale *NIGDY* nie padł
>system plików. Dokonał autonaprawienia przy rebocie i działał bez
>problemu. Używam Reisera do dziś na "/".
Jestem właśnie na Live CD, instaluję PLD-eka :) Ściąga mi się
lista pakietów, więc odpiszę (a co się będę nudził...) :P

Mam chyba podobną sytuację: na PLD mam przeznaczone:
/dev/hda2 - root - 2GB
/dev/hda7 - swap - 200 MB
/dev/hda8 - home - 7GB
Dlatego też zastanawiałem się nad krzyżówkami. Rzecz w tym, że
zależy mi na wydajności /home, bo nieraz zdarza mi się kompilować
np. wine lub glibc z CVS, a wtedy najmniejsze nawet procenty
przedkładają się na spore opóźnienia. Przynajmniej tak mi się
wydaje :P No cóż, chyba najlepiej zrobię, jak trochę potestuję
reisera ;)

Lista mi się ściągnęła, muszę kończyć. Wielkie dzięki za opinię :)

Jazzman