Inicjalizacja radeonfb

czesiek czesn w interia.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 23:19:10 CEST

Dnia sobota, 4 września 2004 22:56, Wieslaw Kierbedz napisał:

> Przypuszczam, że trzeba przegenerować initrd z opcją --without-bootsplash?
> I odpowiednio ustawić lilo.conf?
>
> WK

Przegenerowanie initrd z opcją --without-bootsplash nie dało porządanych
efektów. Dopiero wyrzycenie z lilo.conf linii:
vga="xxx"
spowodowało, że dmesg pokazuje:

vesafb: probe of vesafb0 failed with error -6
radeonfb_pci_register BEGIN
radeonfb: ref_clk=2700, ref_div=12, xclk=23000 from BIOS
radeonfb: probed DDR SGRAM 65536k videoram
radeonfb: ATI Radeon 7500 QW DDR SGRAM 64 MB
radeonfb: DVI port no monitor connected
radeonfb: CRT port CRT monitor connected
radeonfb_pci_register END

Jeżeli się mylę to to nie bijcie zbyt mocno, ale z tego wniosek że w PLD
(jądro 2.6.7-3) domyslnym sterownikiem frame buffer jest vesafb.

Przy okazji, mam jeszcze jedno pytanie do jakiej grupy powinien należeć user
aby "glxinfo" pokazało "direct rendering=yes". Bo jak wywołam "glxinfo" z
root'a to pokazuje "direct rendering = yes" a jak z konta dowolnego
użytkownika to "direct renedering = no"

Pozdrawiam

Czesiek

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1830