mam pytanko czy ktoś moze próbował zmiany dystrybucji niejako "w locie"??

The Undefined undefine w aramin.net
Pon, 6 Wrz 2004, 14:49:50 CEST

On Mon, Sep 06, 2004 at 12:22:15AM +0200, wolvverine tarchomin wrote:
> konkretnie chodzi o Auroxa na PLD (aurox w całości z paczek)
> czy w ogóle jest sens coś takiego robić, jeśli tak to na co zwrócić uwage?
auroxa nie wiem.
dawno, dawno temu.. robilem upgrade mandrake do pld. potem raz redhata,
bodajze 7.0. I tyle.
Generalnie - da sie o ile wiesz co i jak.
Zacznij od backupu konfiguracji, bazy, potem zminimalizuj system do
minimum. Przyda sie tez alternatywna metoda dostania sie na serwer w
przypadku padu ssh, np telnet albo konsola szeregowa(najlepiej ;)
Dalej - bierzesz statycznego poldka i.. upgradujesz ;)
na raz najlepiej zapuscic "jadro" systemu, czyli
glibc,db,rpm,poldek,beecrypt,openssl - tutaj moga byc najwieksze
niekompatybilnosci. Gdy przejdzie - openssh, po koleji uslugi
sprawdzajac czy wszedzie konfiguracja jest ok, dane w tych samych
miejscach...
Szczegolna uwaga tutaj na skrypty startowe, podnoszenie sieci i takich
tam.
Jezeli zadziala wszystko - ja bym sprobowal zdalny restart, najlepiej z
kims po drugiej stronie zdolnym w razie czego sluzyc za "glupi
terminal telefoniczny" ;)
Kolejny krok - jadro z pld, wygenerowanie initrd... i kolejny restart.

najlepiej jezeli jestes "poczatkujacy" zainstaluj sobie taki system w
domu i na tym pocwicz...

acha - inna metoda - instalacja po prostu pld w chroocie na innej
partycji, zabootowanie z niej, nastepnie instalacja na docelowej
partycji ;) - najprostsze jezeli nie masz tam zadnych dzialajacych
rzeczy i serwer "jest czysty" a jedynie nie masz do niego dostepu
bezposredniego a osoba ktora przy tym stoi nie jest w stanie zrobic nic
innego niz wyklikac next w jakims auroxie :P

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała