Ksztaltowanie - problem

Tomek tomy10 w poczta.onet.pl
Wto, 7 Wrz 2004, 11:42:46 CEST

Ostatnio zainstalowalem sobie testowa wersje Kernela 2.6.9, poniewaz na
2.6.7 nie dzialalo ksztaltowanie..(a dokladnie wywalalo blad:
RTNETLINK answers: Invalid argument).. Teraz nie mam zadnych komunikatow
z bledami, jednak nie wiem jak w najprostszy sposob sprawdzic czy mi to
ksztaltowanie dziala. Chcialem przyblokowac transfer na jeden ip do
powiedzmy 80 kbps jednak nie widac zadnych efektow. (Transfer jest caly
czas maksymalny). Oto konfiguracja ktora probowalem odpalic:

--------------------------

#!/bin/bash

echo "Ksztaltowanie wlaczone..."

#interfejs
DEV="eth0"

limit="96kbit"
limitmax="128kbit"

#konfig

/sbin/tc qdisc del root dev $DEV
/sbin/tc qdisc add dev $DEV root handle 1:0 htb default 1

/sbin/tc class add dev $DEV parent 1:0 classid 1:1 htb rate 2000kbit
ceil 2000kbit prio 1
/sbin/tc class add dev $DEV parent 1:1 classid 1:10 htb rate $limit ceil
$limitmax prio 5

/sbin/tc filter add dev $DEV protocol ip parent 1:0 prio 10 u32 match ip
src 192.168.0.2 flowid 1:10
/sbin/tc filter add dev $DEV protocol ip parent 1:0 prio 10 u32 match ip
dst 192.168.0.2 flowid 1:10

W tym przykladzie staralem sie przyblokowac transfer na ip 192.168.0.2
Chcialbym zaznaczyc ze robilem testy na roznych konfiguracjach i zadna
nie dawala zadanych efektow :/
Prosilbym o sprawdzenie czy ta konfiguracja powinna dzialac, a jesli nie
to podanie jakiejs pewnej!!! (Przypomne, ze chodzi mi o przyblokowanie
tranferu na danych ipku bez mozliwosci pozyczania). Z gory dziekuje za
pomoc!!!