XFree86 - problem z uruchomieniem

wscislowski wscislowski w ramiko.pl
Sob, 11 Wrz 2004, 04:16:46 CEST

Dnia 2004-09-10 21:44, Użytkownik The Undefined napisał:

> ee..
> no to w trybie graficznym, czy przez vnc?
> jezeli vnc - to na cholerę Ci XFree86/X11?

Jak to? Toć to fajnie całkiem działa!
Wygodne do zadań administracyjnych... jest menu, gry etc...
A że przez ssh -X można, to materiał na kolejny wątek :)
Chyba że uda się to tu rozwiązać.

#ssh -X srv
Password: *
Last login (etc..)
$mozilla

Gtk-WARNING **: canot open display:
$

i na tym zabawa się kończy, niestety :(

Nie mam specjalnie pomysłów :(

> hm.. z tego co pamiętam - jeżeli ma czcionki type1 w systemie, to nie
> widzi czegoś tam. workaround - instalacja xfs-a, generowanie czcionek
> przez niego i uruchomienie vncservera np tak:
> vncserver -fp unix/:7100 -depth 16
>
> (zakładając że xfs jest an porcie 7100 po unix sockets)

Dzięki! Strzał w dziesiątkę!
Pojęcia nie mam jak ten  parametr -fp unix/:7100 wymyśliłeś (w mojej
dokumentacji vnc takowego brak), ale zadziałało! Dzięki.
Gdy zadziałało zacząłem wprawdzie jeszcze kombinować i okazało się , że
literówkę mam w XftConfig, po jej naprawieniu działa i bez tego
magicznego -fp. Ale cenna uwaga przyda się na przyszłość :)

Pozdrawiam!
Bocian