.history

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Nie, 12 Wrz 2004, 01:27:39 CEST

On Sun, 12 Sep 2004, The Undefined wrote:

> to nic nie da.
> logi są dopisywane do historii po zamknięciu aktualnej sesji basha,
> więc.. kill -9 -1 z usera i już w historii śladu nie ma ;)
>
> workaroundy
[...]
> - coś własnego ;)

To ja zareklamuje rozwiązanie które już kiedyś podawałem na liście:
program script (ewentualnie lekko przerobiony/opakowany skryptem żeby
logował za każdym razem do innego pliku) ustawić jako shella dla
użytkownika :)
Powiedziałbym że jest bardzo przydatne w przypadku "podejrzanych"
użytkowników - widać dokładnie co się dzieje.

Nie jest to może aż tak kompletne jak grsec - np. jeżeli użytkownik
uruchomi sobie shella na porcie to ten shell nie będzie podlegał
logowaniu - ale nawet wtedy widać w logach że gość coś kombinuje :)

--
:: Andrzej Szombierski :: qq w kuku.eu.org :: http://kuku.eu.org ::
:: anszom w bezkitu.com  :: radio bez kitu :: http://bezkitu.com ::