Dwa łącza.

Tomasz Ligocki tligocki w skawina.com.pl
Wto, 14 Wrz 2004, 10:29:53 CEST

Miesiu napisał(a):
> Czyli masz takie samo łącze jak ja - 256Kb/s. - radio

To nie tak. Przy zakładaniu dostawca określił parametry łącza na
conajmniej porównywalne z modemem. Wiem, że to nic nie mówi, ale
rozumiem go - przy takiej ilości użytkowników (szczegóły w PS.) trudno
cokolwiek oszacować. Na "radiu" wisi kilka bloków, pomiędzy blokami już
skrętka. Pewnie i przekopaliby te kilkadziesiąt metrów, które aktualnie
są zastępowane łączem radiowym, by położyć skrętkę, ale podobno istnieje
potężny "opór" ze strony władz miasta, wymogi formalne w postaci planów
geodezyjnych, itd.

> Nie może być tak, jak pada deszcz to nie masz wyjścia na świat - wywalające
> się switche Ciebie nie interesują - ochrzań dostawcę i ma działać.

Mówię o bardzo trudnych warunkach - potężna ulewa lub silna mgła i wtedy
spada transfer. No chyba, że ten spadek wynika z faktu, że ludzie siedzą
w domach przed komputerami i z nudów zapychają łącze... :-)

> Chyba, że
> to Twoje switche - to muszisz schować kable.  Ja swoje kable między domami
> mam na uziemionej lince lub na siatce ogrodzeniowej.
>
> Może trzeba dać mocniejsze anteny?  Albo ustawić je tak by się widziały?
> Wzywasz gościa i ma działać!  Bulisz to wymagasz - przynajmniej ja tak
> zrobiłem -

Odpowiedź będzie standardowa: Panie Ligocki, czego pan wymaga za 50 zł
miesięcznie?

> teraz nawet przy burzy z ulewą działa bez żadnych przestojów ani
> ograniczeń pasma.
>
> Z uploadem też walczę bo mam 10-14KB i nie umiem wytłumaczyć gościowi, że to
> mało - ale chyba niedługo go zbiję.

Jeśli masz tak przez cały czas, to nieźle. U mnie download i upload
zależą od pory dnia i od dnia tygodnia.

> To tak by było w kwesti formalnej
>
> Powodzenia
> Miesiu
>
> P.s. - a ilu userów wisi na tym łączu?

Myślę, że kilkaset osób na dwóch Polpakach po 2 Mb/s każdy plus 2 Mb/s z
Ipartners. Duże łącze i wielu użytkowników, dlatego tak bardzo zależy to
od pory dnia.

> P.s.2 - czemu wiełeś SDI a nie np DSL?

Prosty powód - korzystny stosunek upload / cena. SDI kosztuje 101,87 zł
miesięcznie, 115 kb/s uploadu, a najtańszy DSL kosztuje 254,98 zł
miesięcznie, a ma tylko 128 kb/s uploadu.

No ale jak te dwa moje łącza rozplanować?

Pozdrawiam,
--
Tomek L.