[PROBLEM] sterowniki nvidia i nv

Michal Felski fela w ds.pg.gda.pl
Śro, 15 Wrz 2004, 22:21:41 CEST

On Wed, 15 Sep 2004, Michal Felski wrote:

> jesli mial ktos podobny problem
> i wie jak zmusic te sterowniki do
> dzialania lub wie czy jest mozliwosc uruchomienia
> glx ze sterownikiem nv to bardzo prosze o pomoc.

dzieki wszystkim za odpowiedz.
posiedzialem jeszcze dalej nad tym i dalej nic :(

faktycznie pod X11 jest nv wiec wrocilem do X11
zainstalowalem
X11-driver-nvidia i X11-driver-nv
po wykonaniu Xorg -configure
wygenerowal mi config z driver="nvidia"
co powoduje czarny ekran i brak reakcji na
ctr+alt+del czy ctr+alt+backspace
po zmianie na driver="nv" X'y dzialaja
ale w logach pojawia sie:

(EE) Failed to initialize GLX extension
(NVIDIA X driver not found)

jesli skasuje plik z logiem i uruchomie
z driver="nvidia" to po koniecznym reboocie
pliku z logiem nie ma. wiec nawet nie zdazy
sie utworzyc.

fragmenty automatycznie utworzonego configa:
Section "Module"
        Load  "dbe"
        #Load  "dri"  # to akurat sam zakomentowalem
        Load  "extmod"
        Load  "record"
        Load  "xtrap"
        Load  "glx"
        Load  "freetype"
        Load  "speedo"
        Load  "type1"
EndSection

Section "Device"
        Identifier  "Card0"
        Driver      "nvidia"
        VendorName  "nVidia Corporation"
        BoardName   "NV17 [GeForce4 MX 440]"
        BusID       "PCI:1:0:0"
EndSection

modul do nvidii mam zaladowany lacznie z
wpisami alias char-major-195 nvidia

walcze z tym juz od dluzszego czasu a teraz
wyjatkowo chcialbym skorzystac z openGL.

na tym samym kompie mam winde pod ktora karta
dziala normalnie.

--
pozdr.
Fela