problemy z irda w trybie sir

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 15 Wrz 2004, 22:53:53 CEST

Dnia środa, 15 września 2004 11:17, Maciej Paszta napisał:
> Czesc,
> Od kilku dni probuje uruchomic u siebie irde. O FIR nie mam co marzyc bo
> sterownik w jajku jest spieprzony (na 2.4 dziala na 2.6 juz nie i pluje
> sie, ze Revision higher than expected) <chip smc>. No to ustawilem w
> biosie sir na ttyS1. No i laduje modul irtty_sir i irattach /dev/ttyS1
> -s. Daje irdadump i wykrywa aktywnego T610. Jednak jak juz probuje
> wyslac cos z komorki na laptopa to dostaje (na komie) "Nie mozna znalezc
> urzadzenia". Wyglada to tak jakby port odbieral sygnal ale juz zadnego
> [...]

Ja mam skonfigurowane tak:
$ rpm -qa | grep irda
irda-utils-0.9.15-5
$ sudo lsmod
Module                  Size  Used by
[...]
irtty_sir               3840  2
sir_dev                 9260  1 irtty_sir
irda                   92348  1 sir_dev
crc16                   1280  1 irda
[...]
$ cat /etc/sysconfig/irda
IRDA=yes
DEVICE=/dev/ttyS0
DISCOVERY=yes
$ ps ax | grep irattach
 1459 ?        S      0:00 /sbin/irattach /dev/ttyS0 -s

irattach startowane przez /etc/rc.d/init.d/irda przy starcie systemu, przy
czym wygląda on u mnie tak:

$ cat /etc/rc.d/init.d/irda
#!/bin/sh
#
# irda          This shell script takes care of starting and stopping
#               IrDA support
#
# chkconfig: 2345 45 96
#
#

# Source function library.
. /etc/rc.d/init.d/functions

# Source IrDA networking configuration.
. /etc/sysconfig/irda

# Check that irda is up.
is_no "$IRDA" && exit 0

[ -x /sbin/irattach ] || exit 0

ARGS=
if [ -n "$DONGLE" ]; then
        ARGS="$ARGS -d $DONGLE"
fi
if is_yes "$DISCOVERY"; then
        ARGS="$ARGS -s"
fi

# See how we were called.
case "$1" in
  start)
        if [ ! -f /var/lock/subsys/irda ]; then
                # Attach irda device
                msg_starting "IrDA"
                daemon /sbin/irattach "${DEVICE}" ${ARGS}
                RETVAL=$?
                [ $RETVAL -eq 0 ] && touch /var/lock/subsys/irda
                # Set irda0 device up
                ip link set irda0 up
        else
                msg_Already_Running "IrDA"
                exit 1
        fi
        ;;
  stop)
        if [ -f /var/lock/subsys/irda ]; then
                msg_stopping "IrDA"
                # Stop service.
                killproc irattach
                rm -f /var/lock/subsys/irda > /dev/null 2>&1
        else
                msg_Not_Running "IrDA"
                exit 1
        fi
  ;;
  status)
        status irattach
        ;;
  restart|reload)
        $0 stop
        $0 start
        ;;
  *)
        msg_Usage "$0 {start|stop|restart|reload|status}"
        exit 1
esac

exit $RETVAL

Tego nie ma w pakietach w dystrybucji, może by tak gdzieś dodać? Tylko
gdzie? Wzięte jeszcze z Ra, jeśli dobrze pamiętam.
Telefon mam S-E T630. Działa wysyłanie i odbieranie przez irobex_palm3 z
pakietu openobex-apps-1.0.0-2 i wszystko co tam jeszcze chcecie.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498