fglrx + Xorg 6.7 = Problem.

Grzegorz Konopko kolodko1 w o2.pl
Czw, 16 Wrz 2004, 14:57:52 CEST

Moze mi ktoś pomoże!!

Prawdopodobnie po zabawie ze sterownikami fglrx albo po upgrade (sam nie wiem,
moze juz wczesniej nie było) nie mogę odpowiednio odpalić akceleracji na
sterownikach z jądra.
Wczoraj rano jeszcze wszystko było ok ale juz wieczorem i dziś próbowałem
wszystkiego i nic. Akceleracja wprawdzie jest bo:

$ glxinfo |grep direct
direct rendering: Yes

ale glxgears daje równo 100 albo 200 lub jakieś 99.x i odpowiednio  199.x w
zależności od sesji. Tak jak by nie mozna przeskoczyć tej magicznej liczby.

Próbowałem również na XFree86-4.0 ale to samo, niby jest ale glxgears pokazuje
to samo. Na tym samym jajku (a próbowałem wszystkich chyba) odpalałem na
gentoo i tam bez problemu mam otrzymuje ponad 1800. Tam jest wprawdzie
xfree-4.3.0.

Moja karta to:

01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV250 If
[Radeon 9000] (rev 01)
01:00.1 Display controller: ATI Technologies Inc Radeon RV250 [Radeon 9000]
(Secondary) (rev 01)

$ rpm -qa|grep X11
X11-modules-6.7.0-9
X11-fonts-75dpi-6.7.0-4
arts-X11-1.3.0-2
X11-devel-6.7.0-9
X11-OpenGL-core-6.7.0-9
X11-OpenGL-libGL-6.7.0-9
X11-Xserver-6.7.0-9
X11-driver-radeon-6.7.0-9
X11-xauth-6.7.0-9
X11-6.7.0-9
X11-imake-6.7.0-9
X11-libs-6.7.0-9
X11-fonts-75dpi-ISO8859-2-6.7.0-4
X11-fonts-100dpi-6.7.0-4
X11-fonts-100dpi-ISO8859-2-6.7.0-4
X11-driver-ati-6.7.0-9
libgii-X11-0.8.3-1
X11-OpenGL-libs-6.7.0-9
X11-fonts-base-6.7.0-4
X11-common-6.7.0-9

Jesli chodzi o konfig i moduły to nic nie zmieniałem a wczoraj rano jeszcze
śmigało.
Mogę podesłać konfig jeśli ktoś by chiał sprawdzić.
W każdym razie jest tam:

Section "dri"
  Mode 0666
EndSection

jak i:

        Identifier  "Card0"
        VendorName  "ATI Technologies Inc"
        BoardName   "Radeon R250 If [Radeon 9000]"
        Driver      "radeon"
        BusID       "PCI:1:0:0"

oraz:

Section "Module"
        Load  "record"
        Load  "extmod"
        Load  "dbe"
        Load  "dri"
        Load  "glx"
        Load  "xtrap"
        Load  "type1"
        Load  "speedo"
    Load "freetype"
EndSection

W gentoo mam praktycznie taki sam.
Nie wiem o co chodzi, stawiam na nasze X11 ze coś nie tak, bo jajka te same.
Zamieszcze tylko diff-a z logów z sesji XFfree86-4.3.0 gdzie mi działało i z
naszego X11.