linux dla firm?

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Czw, 16 Wrz 2004, 17:36:52 CEST

Wiatm!

On Thu, 16 Sep 2004, Miłosz Kalbarczyk wrote:

> hej
>
> 1. Prosze mnie zweryfikowac. Wyczytalem gdzies, ze aby moc uzywac linuxa
> w firmach w/g polskiego prawa (?) potrzebna jest "licencja" czyli
> dowod zakupu linuxa - np. gazeta z CD, czy wersja pudelkowa za X pln.
> Czy to prawda? Co w przypadku PLD?
...nie wiem o takim przepisie akurat nie słyszałem, ale jakby był (w
co wątpie inaczej traktujemy freewarea na firmowym kompie inaczej
GPLowanego linuxa?) jest on bez sensu...jak ktoś ma susła,
albo RH albo coś komercyjnego bezlicencji no to wiadomo - ale kupując go
kupuje dystrybucje linuksa nie "linuxa", czyli jakoś to
jest tłumaczone za co tam się płaci (własny unikalny soft, support
itp)...ale jak ktoś ma bezpłatną dystrybucję albo sam sobie poskładał
(co mało prawdopodobne ale możliwe) z  kernela i innych elementów na
GPL/LGPL to jak to może kupić...imho nawet nie wolno pobierać opłat za
GPLowany soft (chyba że koszt nośnika)...a wogóle co to jest
"licencja" na Linuxa - każdy element może mieć swoją licencję (np GPL
czyli General Public _License_...a zbiorczą licencje na całego linuxa czy
tam kernela - nie pamiętam jak do tej pory chyba tylo SCO chciało udzielać...

> 2. Czy mozna legalnie uzywac OpenOffica zaciagnetego z ux.pl?

A to nie jest GPL/LGPL lub coś podobnego? IMHO tak a jak coś jest na GPLu
to można to używać w każdym zastosowaniu nawet komercyjnym (a kod na LGPL
ZTCP nawet można linkować z kodem closed source ale to inna sprawa)...

Jan Meizner
jm w pld-linux.org