Problem z uprawnieniami w Ac

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Sob, 18 Wrz 2004, 15:43:27 CEST

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 09/18/2004
12:58 PM:
> Witam, mam problem z dostepem jako user do :
> 1. Canona A60 podłączonego pod USB na PLD Ac
> Znalazłem w sieci iż musze się pobawić z plikami usbcam.
> group/usbcam.user etc i niby te pliki instalują się razem z
> libgphoto2 bądź pghoto2 (różnie wpisy). Sęk w tym, że ja mam
> zainstalowane libgphoto2, gphoto2, hotplug'a a takich plików
> nigdzie w systemie nie ma. Aparat działa mi ślicznie ale tylko jako
> root.

Ja mam Canona A40. Zadnego pliku "usbcam.user" nie mam (kiedys gdzies
takie pliki lezaly w share/doc do gphoto2 chyba, ale nie jestem
pewien). Aparat normalnie chodzi bez roota. Mam zainstalowane:
hotplug-2004_04_01-5
libgphoto2-2.1.4-3
Jak chcesz zeby ci dzialal musisz wykonac nastepujace czynnosci
(przynajmniej ja tak zrobilem):
1) wygenerowac plik "/etc/hotplug/usb/usb/usermap"" za pomoca skryptu
z pakietu libgphoto2 (lezy w /usr/lib/libgphoto2/print-usb-usermap),
czyli przekierowac wyjscie z niego na ten plik
2) dopisac sie do grupy "camera"
3) przelogowac sie
4) odpalic np. digikama i sprawdzic czy dziala

Powinno dzialac. Jezeli bedzie, to w ramach wdziecznosci mozesz to
dopisac do dokumentacji od PLD na http://pl.docs.pld-linux.org/

--
Amen
|3 0 $ |< !   < i N e |<