Problem z uprawnieniami w Ac

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Sob, 18 Wrz 2004, 18:34:35 CEST

Użytkownik Andrzej Andrzejewski napisał:

>Witam, mam problem z dostepem jako user do :
>1. Canona A60 podłączonego pod USB na PLD Ac
>Znalazłem w sieci iż musze się pobawić z plikami usbcam.
>group/usbcam.user etc i niby te pliki instalują się razem z
>libgphoto2 bądź pghoto2 (różnie wpisy). Sęk w tym, że ja mam
>zainstalowane libgphoto2, gphoto2, hotplug'a a takich plików
>nigdzie w systemie nie ma. Aparat działa mi ślicznie ale tylko jako root.

Była już kiedyś dyskusja na devel o tym. Cytuję za Michałem Kochanowiczem:

[...]
Koszerne rozwiązanie IMO jest następujące:
1. groupadd -g $DIGICAM_GID digicam
2. echo 'digicam 0 0x04a9 0x309a 0 0 0 0 0 0 0 0 0' \
3. cat > /etc/hotplug/usb/digicam << EOF
   chgrp digicam "$DEVICE"
   chmod g+w "$DEVICE"
   EOF
4. usermod -G digicam,... $LUSER
[...]

Ze swojej strony dodam że ZTCP zawartość pkt. 2 jest uzależniona od modelu aparatu, oraz należy jeszcze dodać w pkt. 3 przed chgrp... coś co będzie sprawdzało czy "$DEVICE" już istnieje i ew. czekające określoną ilość czasu aż urządzenie się pojawi. U mnie wystarczyło sleep 1, ale widziałem bardziej eleganckie rozwiązanie, tylko po padzie płyty głównej mi gdzieś wsiąkło.

Miro Ziemski