niewidzialne aliasy IP

The Undefined undefine w aramin.net
Pon, 20 Wrz 2004, 17:16:52 CEST

On Mon, Sep 20, 2004 at 05:07:14PM +0200, Marcin Steć wrote:
> poprawcie bom zbłądził:
> grzebię sobie w /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0
> i pod IPADDR=172.16.85.2/20 wpisuję IPADDR1=10.0.0.1/20
> po restarcie sieci spodziewałem się zobaczyć eth0:0 z adresem 10....
> a tu qpa. Karta reaguje na drugi adres ale ifconfig nie pokazuje ani
> eth0:0 ani nic z 10... pod eth0.
1. ifconfig jest obsolete, be, nie nalezy go używać i wogóle
2. jeżeli uważasz inaczej spójrz punkt 1 ;)

> Gdzie u licha w PLD konfiguruje się aliasy IP? Bo ten IPADDRX to chyba
> nie alias?
od jajka w wersji 2.2 w linuksie nie używa się aliasów, tylko po prostu
ustawia kilka adresów ip na interfejsie. polecam ip a
;)
jeżeli koniecznie chcesz aliasy musisz skonfigurowac urządzenie
ifcfg-eth0:0 albo coś takiego.

> I pytanie już zupełnie lamerskie: linux potrafi robić routing między
> aliasowanymi międzymordziami?
hm?
w czym problem? :>

--