IBM ThinkCentre a w zasadzie Intel Extreme (shit) Graphics - tragiczna wydajność

Marcin Steć marcinek w nea.pl
Wto, 21 Wrz 2004, 09:48:44 CEST

lspci pokazuje mi to:
W machinie IBM ThinkCentre
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corp. 82845G/GL[Brookdale-G]/GE
Chipset
 Integrated Graphics Device (rev 01)

xorgcfg proponuje mi i810.
Karta jest zintegrowana, bierze sobie video ram z RAMu.
Wydajność jest koszmarna (na poziomie niczym nie akcelerowanej ISOwej
VGA) W prawdzie pociągnie 1280x1024 w 16 bitach. Xy marudzą mi, że can
not open /dev/agpgart bo no such device. Moduł w kernelu jest, plik w
devie też jest. W BIOSie machiny są 3 wajchy odnośnie VIDEO: Integrated,
PCI, AGP. Na "PCI" w ogóle nie działa, na pozostałych tak jak opisałem.

Coś musi być po stronie driverów w Linuksie, bo to samo pod windą to
nawet jakieś gry pociągnie. a desktopowych zastodsowaniach jest spoko.

Od razu odpowiem na naturalne pytanie:  Nie, nie zmienię karty, bo mam
takich machin 50 i firma  tnie koszty i w ogóle. :-(

marcinek