ISO PLD 2.0 AC

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 21 Wrz 2004, 11:05:32 CEST

Dnia 20-09-2004, pon o godzinie 18:11 +0200, Mateusz Potrykus napisał
(a):
> Zmieniałem program już wielokrotnie, każdy pokazuje, że
> zawartość ISO jest większa niż płytki CD (800MB), ISO dokładnie
> ma 12,8GB. Postanowiłem zainstalować PLD z dysku, ale nie wiem
Albo sciagnales nie to co potrzeba, albo nie rozumiesz czym jest ISO.
ISO to jest _obraz_ dysku. Bajt po bajcie cala jego zawartosc (w
uproszczeniu). Pliku ISO sie nie dekompresuje, bo nie jest on
skompresowany. To, ze mozesz go podejrzec w WinRARze, czy czego tam
uzyles nie oznacza, ze jest on skompresowany, lecz ze program ktorego
uzyles ma mozliwosc ogladania zawartosci plikow ISO.
Teraz, jak to wypalic. "Normalne" wypalenie iso moze sie udac, ale
uzyskasz wtedy plute z plikiem ISO co nie jest tym co chcemy uzyskac.
Musisz poinformowac program nagrywajacy, ze plik ten jest obrazem plyty,
a z reszta juz on sobie poradzi.
Jesli do nagrywania uzywasz programu Nero, to w ktorejs z pozycji menu
ma on opcje "Burn CD image" albo cos kolo tego (nie uzywam, wiec nie
wiem dokladnie). Poszukaj. Bedziesz mial mozliwosc wyboru pliku (zapewne
w jednym z formatow: CUE, ISO i NRG). Wskazujesz mu plik sciagniety z
serwera FTP i dalej postepujesz juz standardowo. Jesli Nero mimo
wszystko bedzie twierdzil, ze obraz plyty jest za duzy, to mozliwe sa
nastepujace przyczyny:
- sciagniety plik nie jest wlasciwy
- sciagniecie pliku nie powiodlo sie
- probujesz nagrac obraz na plyte, ktora posiada mniej niz 650MB
dostepnego miejsca
- Twoj program do nagrywania plyt dziala nieprawidlowo
- Twoja nagrywarka jest uszkodzona i podaje niewlasciwy rozmiar plyty.

Sam musisz dociec co jest przyczyna.

Pozdrawiam
Beorn