nazwy urządzeń dla grub

Karol Kreński pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Wto, 21 Wrz 2004, 11:52:02 CEST

> [...]
> boot
>
> X = numer dysku, na którym znajduje się punkt montowania (/) katalogu głównego
> systemu operacyjnego, w którym zainstalowany jest grub. Wiemy, że w grubie, zarówno
> dyski, jak i partycje, liczone są od zera.
>
> Y = numer partycji pomniejszony o 1
>
> Jeśli powyższe testy wypadną pomyślnie, to do pliku menu.lst należy wpisać
> wiersz np.
> kernel (hd2,1)/boot/vmlinuz root=/dev/hdc2 ro
> i dla drugiego dysku:
> kernel (sd1,1)/boot/vmlinuz root=/dev/sdb2 ro
Dla drugiego bedzie (hd1,1), nawet jezeli to scsi. Nie rozwiązuje to
wcale podstawionego problemu - 2.6 kernel nie lubi nazw /dev/hdx.

> P.S. Z góry przepraszam, jeśli moja odpowiedź jest nielogiczna.
Logika tu jest, ale to nie jest odpowiedź na postawione pytanie. Mimo
wszystko dziękuję.

mimooh