poldek -i

Jakub Pisarczyk pisarz w ocp.pl
Czw, 23 Wrz 2004, 09:04:12 CEST

Dariusz Wlodarczyk wrote:

> Konieczna jest możliwość zainstalowania nowego kernela i pozostawienie
> starego choćby po to, że gdy nowy nie ruszy to zawsze można podnieść
> maszynę ze starego ! Swego czas między innymi ja wywalczyłem takie
> zachowanie z autorem poldka i poldek bardzo długo (do niedawna) tak
> działał, że zostawiał stary kernel obok nowo instalowanego (jeśli
> użyło się opcji -i). Jeśli ktoś to zmienił to totalnie spier*** sprawe
> moim zdaniem. Zresztą od aktualizacji pakietów jest opcja --upgrade a
> nie qrde -i (--install) !!!

Właśnie dokładnie o to mi chodzi. Pięknie jest to rozwiązane np. w
Mandrake'u: Jeśli robisz "urpmi kernel" to doinstalowuje go jako kolejny
kernel, dodaje wpis w lilo i nawet nie próbuje mieszać ze starszymi
kernelami. Można mieć przykładowo 5 różnych kerneli i nikt nie dyskutuje
na temat <cytat> "RPM nie przewiduje w normalnych warunkach
współistnienia dwóch wersji tego samego pakietu" </cytat>
I żaden bajzel się nie robi, możesz sobie w każdym momencie odinstalować
każdy stary kernel. Więc się da.

kuba