xscreensaver -root

Jaroslaw Koszuk jkoszuk w ics.p.lodz.pl
Czw, 23 Wrz 2004, 17:46:40 CEST

Witam,
po wczorajszym upgradzie do tego, co jest w ac-main mam problemy z
xscreensaverem. Wygląda na to, że działa wszystko, oprócz opcji -root. Tzn.
np. uruchomienie:
/usr/lib/xscreensaver/xmatrix
uruchamia screensavera w oknie, ale:
/usr/lib/xscreensaver/xmatrix -root
nie powoduje już żadnych widocznych efektów.

W kde włączenie się wygaszacza powoduje czarny ekran. W ~/tmp/xerr-...
znalazłem następujące wpisy:

kdesktop: SaverEngine: starting saver
kdesktop_lock: app 0 0 false 0 0
kdesktop: mForbidden: false
kdesktop: Saver window Id: 54525957
kdesktop: Starting hack: /usr/bin/kxsrun
kdesktop: GreeterPlugin classic (classic, Username + password (classic))
loaded
kxsrun: saverdir is/usr/lib/xscreensaver/xmatrix

X error in xmatrix:
X Error of failed request:  BadWindow (invalid Window parameter)
  Major opcode of failed request:  3 (X_GetWindowAttributes)
  Resource id in failed request:  0x5
  Serial number of failed request:  307
  Current serial number in output stream:  308
DCOPRef::call():  no DCOP client or client not attached error
DCOPReply<>: cast to 'QStringList' error
DCOPRef::call():  no DCOP client or client not attached error
DCOPReply<>: cast to 'QString' error

(to chyba wszystko, co mogłoby dotyczyć screensavera).

To tylko u mnie, czy ktoś jeszcze też tak ma?

Pozdrawiam, Jarek

Jarek Koszuk <jkoszuk w ics.p.lodz.pl>
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn
Key fingerprint = 7A35 006C 48D1 38A4 AFB6  7EE0 E907 B277 F7D0 E711