co JESZCZE potrzeba, aby urzadzenie usb zadzialalo...

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 1 Sie 2005, 11:50:10 CEST

Dnia poniedziałek, 1 sierpnia 2005 11:33, Liliana Ziołek napisał:

> Mam podobny problem, wędrowałam po różnych stronach rzuconych przez
> gugla, użytkownik jest dodany do grupy digicam, skrypt w hotplugu niby
> zmienia uprawnienia, nawet w fstabie próbowałam dodać usb dla
> użytkowników - wszystko to psu na budę :]
> GThumb z roota śmiga i widzi cyfraka, z usera - nie. To samo zresztą z
> usbview - na roocie widzi urządzenia, na userze twierdzi że nie ma
> uprawnień. Sprawa poprawia się, kiedy dodam sobie usera do grupy proc
> (tzn. wtedy widzi i w usbview co trzeba, i gthumb chodzi), ale takiego
> [...]

Potrzebne są jeszcze odpowiednie prawa do /proc/bus/usb/* - ja mam to
zrobione tak, że user, który ma korzystać z gphoto jest dodany do grupy
proc (gid=17), a w fstab-ie mam taki wpis (oczywiście wszystko w jednej
linijce):

none	/proc/bus/usb	usbfs
defaults,devmode=0660,busmode=0770,listmode=0660,busgid=17,listgid=17,devgid=17
0 0

Dzięki temu użytkownik ten ma prawa do zapisu/odczytu do plików
w /proc/bus/usb/*. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jako takiego nie jest
to dobre rozwiązanie, ale na laptopie, z którego wyłącznie ja okrzystam,
mogę sobie pozwolić na odrobinę kontrolowanej niefrasobliwości. Ten sam
efekt możnaby uzyskać pewnie skryptami hotpluga (trzeba robić chmod g+rw na
odpowiednich plikach), ale nie miałem ochoty się w to bawić - a to działa
(mam Canon EOS 300D).

Pozdrawiam.