Wywrotka portmapa? A może xinetd tudzież fam?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 8 Sie 2005, 21:18:11 CEST

Od około tygodnia mam problemy z portmapem/xinetd, a może famd - nie wiem co
tak na prawdę jest winne. Pierwszy raz zauważyłem to wczoraj - w logach
cała masa komunikatów postaci:

Aug  8 15:10:48 yen famd[18968]: can't bind to reserved port: Address
already in use
Aug  8 15:10:48 yen xinetd[18969]: warning: can't get client address:
Transport endpoint is not connected

(aż mi się partycja na logi zapchała), a w systemie dzikie hordy procesów
famd (mnożyły się cały czas, nie pomagało killall -9 famd). Dopiero zabicie
portmapa opanowuje sytuację... ale tylko pozornie, bo po jego ponownym
podniesieniu dalej jest tak samo. Rozwiązaniem jest zabicie xinetd, potem
restart portmap-a, a na końcu podniesienie xinetd-a. Każda z tych czynności
wykonana osobno nie skutkuje.

Działało poprawnie przez kilkadziesiąt dni, wczoraj się wywróciło. Kilka
godzin wcześniej robiłem update - wymieniło mi takie pakiety:

attr-2.4.23-1.i586.rpm
acl-2.2.31-1.i586.rpm
device-mapper-1.01.04-1.i586.rpm
syslog-ng-1.6.8-2.i586.rpm
php-common-5.0.4-8.i586.rpm
php-pcre-5.0.4-8.i586.rpm
php-5.0.4-8.i586.rpm
php-posix-5.0.4-8.i586.rpm
php-zlib-5.0.4-8.i586.rpm
php-gettext-5.0.4-8.i586.rpm
php-fam-5.0.4-8.i586.rpm

php jest na okoliczność squirrelmaila (1.4.4-1) i najbardziej podejrzewam
właśnie php-fam. Sam fam jest potrzebny dla courier-imap (4.0.3-1).

Moja konfiguracja (AC+ready):

poldek:/all-avail> ls -I portmap* *inet* *fam*
fam-common-2.7.0-1
fam-inetd-2.7.0-1
fam-libs-2.7.0-1
oidentd-inetd-2.0.7-2
php-fam-5.0.4-8
portmap-5beta-14
rc-inetd-0.16-4
xinetd-2.3.13-2

Jakieś podpowiedzi (oprócz downgrade) jak to można spacyfikować? Pozdrawiam.