jaki Tuner TV

Pią, 12 Sie 2005, 23:30:29 CEST

Jakub Piotr Cłapa napisał(a):

>Poprawia, jak najpierw skompresujesz lekko MPEGiem, a potem dopiero np.
>dwuprzebiegowo ostrym DivXem.
>
>MPEG pozwoli Ci zaoszczędzić 90% miejsca w porównaniu z
>nieskompresowanym filmem, a straty na jakości nie będzie (faktycznej,
>nie ,,zauważalnej'' straty).

Upst - moja pomyłka.
Ale uważam, że główny wpływ na jakość w tym przypadku ma jednak jakość
sygnału tv.
Popatrzmy:
antena -> mpeg2 -> mpeg4
antena -> mpeg4
Na każdej "strzałce" jakość się pogarsza. Być może dwuprzebiegowe
kodowanie to rekompensuje i straty summa  sumarum są mniejsze. Jednak
moja praktyka tego nie potwierdza. Z czystego sygnału otrzymuję dobrą
jakość. A procesor (korekta informacji z przed kilku godzin - teraz
mogłem sprawdzić), jest używany w 50-55%, więc z powodu niewydolności
strat nie ma.
Czyli - to mogłaby być w pierwszym kroku również kompresja diviksowa,
ale mniejsza.
W końcu mpeg1/2 sam z siebie nie daje lepszej jakości przy takim samym
br. Jest tylko mniej zasobożerny.

--
WK
Wypusty: