kernel 2.6 i zwisy (praca jako ruter) - po problemie - oraz kilka dodatkowych pytan

The Undefined undefine w aramin.net
Sob, 13 Sie 2005, 20:20:33 CEST

On Sat, Aug 13, 2005 at 01:27:01PM +0200, Przemysław Backiel wrote:

> nie doczytałeś ;)
> router dla BGP, będę stawał się ASem
> i wiem ze potrzebuje wydajności
> wiem, ze P4 2,8HT mieli tablice
> przez 10-20min nawet
yy...
a ile tych tablic?
10-20min? to coś raczej nie tak tam jest...
zestawienie sesji bgp, ściągnięcie prefixów - to max kilkanaście sekund
na amd64 3000+. do tego niepotrzeba wcale wielkiej mocy. Acha -
oczywiście quagga. xorpy i inne takie badziewia pewnie są wolniejsze ;)
natomiast - trochę mocy przydaje się(mi) dla htb i obrabiania ruchu
przez nie. Kilka tysięcy regułek i stary athlon2000+ nie wyrabiał.

> uzywał ktoś Cicada albo marvel?
00:0a.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88E8001 Gigabit Ethernet Controller (rev 13)

mam coś takiego i jak na razie się wyrabia. ruchu - max kilkanaście
megabitów.

> miał ktoś jakieś kłopoty z 3c 905 na jądrze 2.6 ?
też nie...
kilka razy miałem kernel panic routerka - ale podejrzewam że to kwestia
jajka - 2.6.11. na 2.6.7/8 chodziło stabilnie :/

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI