Geninird + mdadm

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Nie, 14 Sie 2005, 19:15:01 CEST

Pepe wrote:

> U mnie, na i686 UP i SMP, rootfs na md, raidlevel 1.
> Pakiety w wersjach jak u Ciebie, jedyna różnica to mdadm.conf
>
> [root w atp ~]# grep -v '^#' /etc/mdadm.conf
> DEVICE /dev/hd[ab]1
> DEVICE /dev/hd[ab][5-7]
>
> ARRAY /dev/md0 devices=/dev/hd[ab]1
> ARRAY /dev/md1 devices=/dev/hd[ab]5
> ARRAY /dev/md2 devices=/dev/hd[ab]6
> ARRAY /dev/md3 devices=/dev/hd[ab]7

Odradzam takiego opisywania konfiguracji. Jeśli przepniesz dyski to te
raidy nie wstaną. Wiem, że to proces w pełni kontrolowany. Gdyby jednak
RAID był na SCSI to w przypadku pady sda wszystkie pozostałe się
przesuną i po restarcie maszyna może nie wstać. Bezpieczniej jest uzyć
UUIDów. Poza tym gdyby udało Ci się rozdzielić te dyski (fizyczne) tak
żeby nie były na jednej taśmie to mogly by pracować jednocześnie i
zwiększyły by się transfery (chyba, że to niemożliwe).

Pozdrawiam
Grzesiek