cannot connect to X server :0.0

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 22 Sie 2005, 00:50:25 CEST

Tomasz Narloch wrote:
> Zaciekawila mnie troche ta rozmowa, predzej mialem podobny problem i
> napisalem sobie skrypcik w ktorym
> wywoluje xhost + local, ale skoro to moze byc dziura wedlug was to
> znalazlem inne podobno dobre rozwiazanie:
> maly skrypcik:::::::
>
> root w bestguest bin $ cat xsu
> #!/bin/sh
>
> # skrypt xsu /* przepisany z ksiazki "LINUX BEZPIECZEŃSTWO RECEPTURY" */
>
> su - -c "exec env DISPLAY='$DISPLAY' \
>         XAUTHORITY='${XAUTHORITY-$HOME/.Xauthority}' \
>         "'"$SHELL"'" -c '$*'"
> # xsu ...polecenie...
> [...]

Tak, to wygląda najbardziej odpowiednio:
- wskaże na odpowiednie pliki konieczne do poprawnej autoryzacji, ale
umożliwi ją tylko w ramach tego polecenia (przeciwnie do rozwiązania z
xhost)
- zmieni środowisko, więc programy nie będą pisać do ~ usera (czego nie
zrobi sudo)

Może wartoby to jakoś umieścić w dystrybucji? (jako defaultowe
zachowanie su, a może po prostu jako dodatkowy skrypt)

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa