F**K TPSA

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Nie, 4 Gru 2005, 21:03:55 CET

	Drodzy współlistowicze. Ostatnio czytając logi systemowe zauważyłem coś
co mnie nieco zirytowało. Jestem u żytkownikiem neozdrady i jak sie
okazało Telekompromitacja Polska SA w ramach dbania o klienta
zatroszczyła się o to aby na ich łączach kompresja PPP była wyłączona. Z
ciakawostek problem ten dotyczy także numeru dostępowego 0-20-21-22.
Domyślam się, że tak samo jest z DSL i SDI.
	Nieco mnie to zirytowało więc zaczołem kombinować. Po chwili namysłu
postawiłem most szyfrowany PPP-over-SSH (z kompresją!) pomiędzy moim
kompterem w domu i kompem w pracy (tam jest światełko 100Mbps). Do tego
w robocie postawiłem squida i wpisałem drugi koniec tunelu jako proxy w
ulubioną przeglądarke. Testy wykazały, że na łączu o fizycznekj
przepustowości 256Kbps czysty html ładuje się z predkością 1Mbps!
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że w przypadku binarek lub plików
skompresowanych nic się w ten sposób nie zyska ale jesli nawet
statystycznie zysk będzie rzędu 10% to moim zdanie z czystej "sympatji"
dla TPSA warto się o coś takiego pokusić. Do tego pamiętać należy, że
przy takim rozwiązaniu wolniej wyczerpują się limity na transfer, które
wszyscy tak lubimy.
	Jak się pewno wszyscy domyslili jednym z celów tego maila jest to, żeby
upowszechnić podejćie pod tytułem "dymać tepse" u współlistowiczów.
Jednakże nie jest to jedyny powód. Chciałem się zwrócić do "wymiataczy"
z prośbą o sugestje dotyczące tuningu kompresji na takim łączu. Ja nigdy
nie bawiłem się w ustawianie kompresji na ppp i nie wiem co tak naprawde
da się w ten sposób uzyskać. Poza tym z tego co wiem PPP-over-SSH nie
jest jedynym sposobem na tuneling ip. Może jest jakiś lepszy patent.
Leprzy w sensie bardziej agresywnej kompresji.

Życze dobrzych transferów.

--