zduplikowany adres IP

lukasz lukasz w mikroplan.com.pl
Czw, 8 Gru 2005, 09:53:32 CET

Użytkownik Mikolaj Kucharski napisał:

>To jest problem osoby zarzadzajacej ta siecia. To nie normalne, ze system
>operacyjny bierze nr jaki chce powodujac konflikt. Wazniejszym probolemem,
>jest to dlaczego dochodzi do podwojnego IP w tej sieci.

Problem akurat wyszedl z ~ tego powodu -
kto inny instalowal router, na ktorym w dhcp ustawil caly zakres /24.
Serwer, o ktory chodzi, pojechal do serwisu na jeden dzien,
i przywiezlismy go kolo poludnia. Jego numer to (ostatnie) .1.
Niestetu serwer dhcp z routera, nie widzac zajetego numeru .1,
nadal pierwszej stacji, ktora sie zglosila, wlasnie ten numerek.
Ja potem przywiozlem machine, zadowolony, ze bedzie dzialac,
a tu klops. dziala-nie dziala, dziala-nie dziala. I ch* raczy wiedziec
dlaczego...
Dopiero jak wszystkie koncowki po kolei restartowalem,
ostatnia (Murphy sie klania...) wykrzyczala, ze ma konflikt.
Oczywiscie Windows, ktory o tym krzyczy, z definicji.

>Co do sprawdzenie czy jest jakis IP wolny w sieci zapewnie jest to
>mozliwe, ale co gdy ktorys z systemow bedzie mial firewall'a tak
>skonfigurowanego, ze nie zdradzi swojej obecnosci? Nie rob takich
>protez, to jest bez sensu..

Propozycja z arpingiem jest bardzo dobra,
bo sprzet, ktory blokuje u siebie ICMP i tak odpowie - sprawdzane.
Akcje nalezy wykonac po podniesieniu interfejsu i nadaniu numeru -
mozna sprawdzic opcja -D wystepowanie zduplikowanego adresu.
Klepie wlasnie odpowiedni skrypt.

Co Wy na dodanie takiej funkcjonalnosci?
Np dodanie parametru DETECT_IP_CONFLICT=yes|no
  w /etc/sysconfig/network
albo osobno w kazdym pliku w interfaces/ifcfg* ?
Jezeli bylby zainstalowany arping, wtedy by sprawdzal.

Szczegoly podesle pozniej.

--
Lukasz