Dziwna sprawa z wygaszaczem

kelr@wp.pl kelr w wp.pl
Czw, 8 Gru 2005, 13:12:20 CET

Witam Szanownych Grupowiczów.
Wiem, że wygaszacz ekranu nie jest najważniejszy, ale skoro już jest to
powinien działać. U mnie sytuacja jest dość dziwna i nie mam już pomysłu,
gdzie tkwi mój błąd.
Otóż wrzuciłem sobie KDE no i wszystko działa jak trzeba - oprócz tego
wygaszacza ekranu. Problem polega na tym, że gdy wejdę w ustawienia ekranu i
tam wybiorę sobie dowolny wygaszacz z listy, to niby wszystko jest ok. Tzn.
jest podgląd wygaszacza w okienku, mogę również uruchomić go w ramach testu,
jednakże po zatwierdzeniu ustawień wygaszacz nie uruchamia się prawidłowo.
Zamiast wygaszacza jest tylko czarny ekran :( Niestety w logach nie ma
żadnych wpisów, które pokrywałyby się z czasem, uruchomienia wygaszacza.
Nie mam pomysłu gdzie mogłem popełnić błąd. Kombinowałem już z ustawieniami
zarządzania energią w KDE, z ustawieniami xset i nic.
Dziwne jest to, że w czasie testowania wygaszaczy wszystkie uruchamiają się na
pełnym ekranie bez żadnych zgrzytów a jak już zatwierdzę swój wybór to
zaczynają strajkować :)
W ramach testów uruchomiłem ręcznie xscreensaver i o dziwo wszystko działa.
Mogę wybrać każdy z wygaszaczy i wybrany wygaszacz uruchamia się zgodnie z
tym co wybrałem w ustawieniach. Niby powinienem się cieszyć, że wygaszacze
działają, no ale ja nadal chciałbym znaleźć przyczynę błędu, czyli odpowiedź
na pytanie: dlaczego wygaszacz nie uruchamia się gdy wybiorę go z ustawień
ekranu KDE?
Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów spotkał się może z podobnym problemem?
Podpowiedzcie coś jeśli macie jakieś pomysły gdzie może tkwić problem :)

Serdecznie pozdrawiam
kelr