To musi byc RAID ?

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Czw, 8 Gru 2005, 21:22:52 CET

On Thu, Dec 08, 2005 at 09:16:14PM +0100, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
> Natomiast - rozpracował ktoś może czy na lvmie da się szyfrować
> volumeny?
> niby jest dm-crypt, ale co dalej z tym robić - nie mam pojęcia ;)

Jak to co ?
cryptsetup --help (czy costam)

1. zrobic szyfrowanko
cryptsetup -y -c -s 256 create NAZWA {/dev/DIWAJS(typu hda1/sda1/tmp),or plik zrobiony dd if=/dev/zero
of=/tmp/xxx.xxx count=tyleiletrzeba}
-s 256 ? albo jeszcze -h (ttuaj pisze z pamieci)

i powstaje po wpisaniu paselka /dev/mapper/NAZWA

2. mkfs.COSTAM /dev/mapper/NAZWA, mount

3. ponowne wstanie szyfrowanego diwajsa
cryptsetup create NAZWA /dev/costam

uwaga:
jak podasz zle haslo to masz sieczke i oczywiscie cie otym nie
poinformuje bo niby dlaczego ma ze jakis haX()r ci chce sie dobrac
do szyfrowanego urzadzenia :)

pozdrawiam

ps: ladowac w kolejnosci moduly: dm_crypt, aes_i586 ? lub dokladnie
sprawdzic ;-) co zaladuje

ps1: uzywam tego na / na 2.6.11.10-6 (z pamieci) na 5 laptopach :)
nawet odporne na pad zasilania :)

--
Moskiewskie zakłady spirytusowe "Duch Lenina" rozpoczęły produkcję
wódki w butelkach z lewym gwintem. Ten podły chwyt poniżej pasa