zduplikowany adres IP

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Pią, 9 Gru 2005, 16:17:21 CET

On Thu, Dec 08, 2005 at 11:16:43PM +0100, Michał Panasiewicz wrote:

> a tak poza tematem to jakim prawem user w firmie ma prawo i MOZLIWOSC do
> uruchamiania w firmie DC oraz zmiany adresu IP????

A dlaczego nie?

Z bliska obserwowałem dwa różne podejścia do zagadnienia
'służbowy laptop/komputer'.

W jednej firmie postanowiono ograniczać użytkowników tak dokładnie, jak
to tylko możliwe, w drugiej użytkownik był lokalnym adminem komputera.

Efektem było to, że informatycy tej pierwszej firmy mieli dużo więcej
roboty. Co chwila coś skonfigurować, doinstalować czy naprawić.

Natomiast użytkwonicy drugiej firmy jakoś nie nadużywali swoich
uprawnień - zdają sobie sprawę, że jak coś nabroją i rozwalą sobie
system, to przede wszystkim będzie ich strata - utracą narzędzie pracy,
nie będą mogli raportować, czy odbierać poczty. A przełożony tego nie
lubi.

Gdyby pojawił się użytkownik zmieniający sobie IP i odpalający P2P, po
namierzeniu delikwenta miałby rozmowę z przełożonym (lub przełożonym
przełożonego, a im wyżej tym gorzej).

Obie firmy to polskie oddziały dużych zagranicznych korporacji.

--
   .. ::  http://www.pomocdladominiki.com.pl/ -- możesz pomóc :: ..
                         | Everybody needs someone sure, someone true,
   PLD Linux developer   | Everybody needs some solid rock, I know I do.