CUPS w pl.docs

Piotr Zawadzki pzawadzki w polsl.pl
Sob, 10 Gru 2005, 07:42:03 CET

Dnia środa, 7 grudnia 2005 12:21, Tomasz Narloch napisał:

> Ja mialbym jedno spostrzezenie. Mam drukarke oki B4350 z obsluga pcl(bez
> ps) i stery pod linuxa tez pod pcl i dziala.
> Na plytce do drukarki dostalem stery do windy pod pcl i ps(stery na
> windowsie podpietym do drukarki przez usb nie dzialaja).
> Nie musialem nic w cupsie odkomentowywac tylko zainstalowalem stery na
> winddzie na ps do drukarki za cupsem i wszystko pieknie dziala. Z
> sterami pod pcl na windzie nawet po odkomentowaniu wspomnianych wpisow w
> cups byly jakies problemy.
>
> Czyli winda wysyla do cupsa ps a on sam se go przerabia na pcl i do
> [...]

Jeżeli w CUPS drukarka jest skonfigurowana jako bez sterownika (raw) wówczas
należy odkomentować wpis application/octet-stream z plików /etc/cups/mime.*
Pod win można używać wtedy dowolnego sterownika (PS lub PCL lub cokolwiek
innego) przeznaczonego do danego typu drukarki.

Jeżeli w CUPS zainstalujemy sterownik to wówczas z zewnątrz jest ona widziana
jako drukarka postscriptowa. Zależnie od konfiguracji sterownika w CUPS rolę
interpretera postscriptu pełni interpreter w drukarce lub ghostscript. W
teorii, pod Win można wówczas wykorzystać sterownik do dowolnej drukarki
Postscriptowej. Niestety sterowniki Windowsowe przed wysłaniem właściwego
postscriptu wysyłają czasami kody kontrolne, których ghostscript nie rozumie.
Bezpiecznym sterownikiem jest darmowy sterownik o nazwie plain postscript lub
podobnie.

--
Piotr Zawadzki, Silesian Technical University
PGP: http://www.keyserver.net/