system kontroli i nadzoru nad administratorem serwera, nad rootem

Cz@rny dhubleizh w o2.pl
Wto, 13 Gru 2005, 14:35:56 CET

Dnia Tue, 13 Dec 2005 01:52:44 +0100, Michał Panasiewicz
<wolvverine w tarchomin.pl> napisał:

> czy są jakies rozwiazania w rodzaju windzianego logcastera
> dla linuxa (chodzi mi o kompleksowe juz,a nie o robienie systemu
> "sledzacego" od poczatku)
>
> system który odnotuje zalogowanie , jakie pliki były otwierane jakie
> komendy wydane co było robione, co edytowane, jakie usługi uruchomiono
> jakie zatrzymano, co zmieniono w konfiguracji , etc, etc

Jak ktoś dostanie roota, to i tak może zamazać to :D

Z tego co wiem, to nie ma czegoś takiego, gdzie by centralnie wszystko
było pokazane, co się działo w systemie (przynajmniej w domyślnej
konfiguracji). syslog i messages do logowania większosci działań w systemi.

Jak chcesz, żeby to było nieruszalne, to Undef kiedyś wspomniał o takim
numerze, żeby wszelkie zmiany w jakimś katalogu wrzucać do CVS-a, z
którego co 30 minut odzyskiwać system, czy coś takiego. Wtedy system sam
się podniesie po 30 minutach, nawet jak ktoś nagrzebie, a CVS daje ładne
info, co zostało zmieniane i jak...

Cz w rny
--
"Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to The Dark Side" -
Yoda