system kontroli i nadzoru nad administratorem serwera, nad rootem

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Wto, 13 Gru 2005, 22:50:16 CET

Dnia 13-12-2005, wto o godzinie 14:35 +0100, Cz w rny napisał(a):

> Jak ktoś dostanie roota, to i tak może zamazać to :D
>
> Z tego co wiem, to nie ma czegoś takiego, gdzie by centralnie wszystko
> było pokazane, co się działo w systemie (przynajmniej w domyślnej
> konfiguracji). syslog i messages do logowania większosci działań w systemi.
>
> Jak chcesz, żeby to było nieruszalne, to Undef kiedyś wspomniał o takim
> numerze, żeby wszelkie zmiany w jakimś katalogu wrzucać do CVS-a, z
> którego co 30 minut odzyskiwać system, czy coś takiego. Wtedy system sam
> się podniesie po 30 minutach, nawet jak ktoś nagrzebie, a CVS daje ładne
> [...]

nie tyle chodzi mi o przywracanie co o rejestracje zmian
takie cos co połaczy wszystko w całośc i na bieżaco bedzie przerzucać np
info na innego kompa (taki syslog jakby tylko ze dokładniejszy)
zapisze:
jaki plik był otwierany, jaki edytowany, jakie prawa zmieniono co
skasowano, co dograno, jakie komendy wydano itd.
wiem ze mozna np wyłaczyc taki system tyle ze w chwili zalogowania info
o tym juz poszło  i na bierzaco idzie na inny komputer/serwer czyli
wiadomo kto i co wyłaczył (wtedy ie bedzie tłumaczył co i dlaczego ;) )
takie połaczenie działania:
 tripwire, diff, histori, i kilku innych rzeczy

"Undefined" wspomniało AUDIT sprawdze to
--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl