zabezpieczenie dysku przed inwigilacją

Przemysław Staniszewski peyrol w imperial.pl
Śro, 21 Gru 2005, 10:20:36 CET

Pawel Koska wrote:

>A da się tak rootfs zaszyfrować?
>Bo inne partycje to spokojnie przez device-mappera sobie szyfruję, ale nie
>wiem co zrobić z "/".
>
>Paweł

Da się, w którym momencie jest podłączane w PLD /? To wszystko generuje
geninitrd. Można by tak zmodyfikować (jeśli to nie jest zrobione),
że próbowałoby podmountować szyfrowany system. Klucz może być zawarty
tam i jeśli wykryto inną część sprzętową (przez wynik z lspci) to
nie podmountuje. Klucz nie musi leżeć w initrd. Może leżeć albo na usb,
albo w innych sektorach dysku (dd). Laik nie powinien dać sobie rady.
Kluczyk zawsze może być na hasełko. Najfajniej byłoby przy instalatorze
zaznaczyć odpowiednią opcję, by zwracał kluczyk w postaci pliku. Jest to
wykonalne, potrzeba czasu na wdrożenie tego.

pozdrawiam
ps. wcale nie trzeba by initrd ladowal klucz z usb, rownie dobrze moze
odpalac skrypt (oczywiscie wtedy jesli osoba nieuprawniona wie co za
skrypt, skad i z jaka nazwa - co mozna np. zdefiniowac w instalatorze to
moze dostac sie do systemu), ktory dodatkowo sprawdzalby sume md5 initrd :)

dobra tyle mojego wishlist

--
Przemysław Staniszewski