[OT] Obliczanie zajętości procesora

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 25 Gru 2005, 23:04:45 CET

Mam takie pytanie związane ogólnie z Linuksem, niekoniecznie z PLD.

Czy ktoś zna prosty i jak najmniej obciązający sposób na oblicznie
procentowej zajętości procesora w danej chwili z poziomy bash-a?

Obecnie radzę sobie tak, że czytam zawartość /proc/uptime, obliczam różnicę
obu znajdujących się tam wartości z dwóch kolejnych pomiarów i dzielę
uzyskane wyniki przez siebie (skalując wszystko odpowiednio, bo w bashu nie
ma dzielenia dziesiętnego (dla niezorientowanych, pierwsza wartość w tym
pliku to ilość sekund z dokładnością do setnych od odpalenia systemu, a
druga to ilość sekund, również z dokładnością do setnych, przez które
procesor był zajęty). Interesują mnie przy tym wartości z okresu ostatniej
sekundy, góra dwóch, więc użycie /proc/loadavg odpada.

Może da się prościej?