nowy apache i problem z /usr/share

Wojciech Ścisłowski wscislowski w ramiko.pl
Wto, 27 Gru 2005, 15:18:47 CET

>Ciekawe jest to, że ja mam squirrela w /usr/share/squirrelmail i mi działa
>poprawnie bez żadnych takich operacji. Wszystko jest na standardowych
>ustawieniach, zrobiłem sobie tylko link do tego katalogu
>w /home/services/httpd/html/ i tyle. Poza tym konfiguracja standardowa.

Tak się ratowałem na szybko gdy działać mi przestało i faktycznie to
działa, ale niewygodne.
Ale skoro instalowanie wielu paczek z SquirreilMail, Lstat, phpMyAdmi
etc powoduje dopisanie do /etc/httpd pliczków ze stosownymi aliasami,
można by dodać te dwie linijki

order deny,allow
allow from all

do <directory> tych pliczków

Mam tu też uwagę z dziedziny bezpieczeństawa:
Przydało by się w przypadku Squirrelmail zrobić w jego definicji aliasu
dodatkowy zapis:

<Directory "/usr/share/squirrelmail/data">
order deny,alow
deny from all
<Directory >
Albo jakoś inaczej ograniczyć tam dostęp, bo domyślnie jest (było?) do
dowolnego użytku przez spamerów.

Pozdrawiam!
Bocian