montowanie kluczy USB

Michal Wyrebski michalwyr w gmail.com
Śro, 28 Gru 2005, 14:15:14 CET

05-12-28, Artur Flinta <aflinta w at.kernel.pl> napisał(a):

> Mam kilka kluczy USB, wszystkie bootujące i wszystkie widzi jako
> twardziela. Przyznam, że nie spotkałem jeszcze takiego widzianego jako flop.

Witam,

Pewno chodzi tutaj o to, że niektóre są formatowane w FAT-12 (te
widziane jako dyskietka), a inne w FAT-16/32.

Najłatwiej byłoby pewno utworzyć dwa katalogi (sda, sda1) i dopisać
odpowiednie linijki do /etc/fstab, tak aby w zależności od tego jaki
typ dysku flash się podłączy, montował się w odpowiednim katalogu.

Możnaby też pokombinować z amount'em tak aby montował do tego samego
katalogu, niezależnie od typu pamięci flash.

Trzeba również pamiętać o odmontowywaniu pamięci z każdym razem, bo po
ponownym montowaniu bez uprzedniego odmontowania urządzenia w /dev/
mogą już niepoprawnie wskazywać na sda i sda1.

Widzałem kilka rodzajów kluczy, ale nie są mi znane żadne "dyskietkowe".

--
Pozdrawiam,
    Michał Wyrębski