redundantny backup na dvd

Paweł Chuchmała styx w t15.ds.pwr.wroc.pl
Pią, 30 Gru 2005, 20:09:35 CET

Dnia Tuesday, 27 of December 2005 16:13, Enleth napisał:
> Płyta od dobrego producenta powinna mieć tę zakładaną przez
> standard trwałość - bierze się to z wrażliwości warstwy danych na
> wiązkę lasera, jak zrobili ją z byle czego to zaczynają się jakieś
> przemiany chemiczne pod wpływem śwatła laserowego i dane cholera
> bierze.
>
> Najlepiej chyba pytać audiofili i ludzi szurniętych na punkcie kina
> domowego, oni powinni wiedzieć na czym nagrywać (konkretni
> producenci i rodzaje płyt) żeby długo przetrwało.

Tak powinny. Czytałem kiedyś jakiś raport na ten temat. Producenci idą
za popytem i obniżają cenę kosztem jakości. Firmy specjalizujące się
w archiwizowaniu danych w USA kupuja płyty po kilkanaście $ za
sztukę. Nie wiem czy u nas są dostępne inne niż ta cała masówka.

Jak znajdę gdzieś to opracowanie to podeślę linka.

Aha, to jest o CD. DVD za krótko jest na rynku by przeprowadzić
podobne badania.

Ps. Przepraszam za poprzedniego śmiecia.

--
Paweł Chuchmała