Instalacja AC z netu => brak netu :(

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Sob, 1 Sty 2005, 21:54:20 CET

Witam w nowym pięknie rozpoczętym roku :)

Problem mam bardzo dziwny.

Instaluję na maszynce AC. Oczywiscie bootdisk_net i takie tam...
instalacja przechodzi pięknie - no i po restarcie nie mam sieci. Zeby
bylo scislej: interfejs jest odpalony, wszystko wygląda ślicznie ma
tylko jedną wadę: mianowicie nie działa :(

Bliższe spojrzenie wykazało, iż to coś owszem wysyła ARP request, ale
równo olewa to co do niej przychodzi...

Problem ze sprzętem pomocniczym (kable, huby, routery i tego typu
wynalazki na prąd) raczej wykluczony.

Myślałem na początku że to problem drivera (kiedyś były jakieś sęki z
rtl8139D) , zmieniłem sobie nawet na jakiegoś 3Coma, ale:

a) ten konkretny egzemplarz maszyny działał skutecznie przez rok jako
router w sieci dla 250 klientów (PLD Ra na pokładzie)
b) instalator spokojnie widzi karty, sieci, neighbory, gejteweje i
wszystkie inne nieprzyzwoite wyrazy z siecią związane
c) odpalenie maszyny z dyskietki (tomsrtbt) owocuje bardzo ślicznie
działającą siecią
d) z 3comem działa to dokładnie identycznie.

Cholera... ktoś wie o co chodzi?

Żeby było śmieszniej: mam w biurze kilka maszyn dla gryzipiórków na PLD
Ac, jeden serwer, maszynkę w domu (tę z której piszę) i nigdy
specjalnych problemów nie miałem...

Aha: próbowałem instalacji obu wersji (2.6 i 2.4) i efekty identyczne

Sprzęt:

(mniej więcej lspci bo nie chce mi się specjalnie przepisywać z drugiego
monitora)

Płyta: via VT82cośtam
Procek: Intel P3 800 (jeden tylko)
Sieciówka: RTL8139D albo 3c905 (do wyboru, obie nie działają)

Ludzie, pomóżcie bo dzieciom obiecałem kompa pod choinkę a i tak już
jestem spóźniony :(

ethanak